Hermelin Equity gör exit från MissionPoint
- May 7
- 1 min read
Den 7 maj 2026 sålde Hermelin Equity sina kvarvarande ägarandelar i MissionPoint och gjorde därmed en framgångsrik exit efter sju år som delägare i bolaget.
Hermelin Equity har varit delägare i det oberoende IT-rådgivningsbolaget MissionPoint tillsammans med grundarna Magnus Tjerneld och Olle Carlenarson sedan 2019. MissionPoint har sedan dess vuxit både i antal anställda, omsättning och antal kunder och varit ett av Hermelin Equitys mest framgångsrika portföljbolag. 2024 sålde Hermelin Equity en del av innehavet till NEA Partners som gick in som ny minoritetsägare, och nu har alltså även de kvarvarande ägarandelarna sålts till övriga ägare och bolagets ledning.
”Försäljningen av MissionPoint är en del i vår strategi att fokusera på våra kärninnehav, där vi själva är med och driver verksamhet. Vi har varit med på en fantastisk resa tillsammans med MissionPoint där vi har skapat en ny typ av spelare i IT-branschen. Bolaget har utvecklats oerhört starkt sedan starten och när NEA Partners investerade i bolaget tog ett spännande kapitel vid. Nu börjar ännu ett nytt kapitel med en ny vd ombord. Vi tror fortsatt starkt på MissionPoint och ser fram emot att följa deras fortsatta resa från sidlinjen”, säger Maximilian Hermelin, vd för Hermelin Equity och tidigare styrelseledamot i MissionPoint.

Comments